26 January 2007

Ballance

Producator: Cyparade
Publisher: Atari


O bila, un labirint suspendat, un abis. Avem in fata un joc care suprinde si atrage prin simplitatea sa... in mare acestea sunt elementele sale. De data aceasta nu trebuie sa omoram 324636 de monstrii, nu trebuie sa terminam cursa pe locul 1, nu trebuie sa ridicam imperii economice... Nu avem de facut decat sa navigam cu o bila prin cele 12 nivele ale jocului in timp util.
Nivelele sunt alcatuite din planuri drepte sau inclinate, tije metalice, poduri, scripeti, balansoare, cutii, alte bile, ventilatoare, transformatoare. Toate acestea sunt suspendate deasupra unui abis. Dupace am cazut pentru a n-a oara in haul fara sfarsit am stat si am urmarit cca 6 minute bila in caderea ei... Acest hau este foarte bine realizat, fiecare cadere oferindu-mi o senzatie de gol in stomac. Jocul beneficiaza de o fizica realista astfel incat ajung sa ma identific cu bila. Aceasta o putem controla doar partial, pentru ca se supune legilor fizicii si poate oricand sa cada in haul de dedesupt. Prin nivele sunt presarate transformatoare care ne modifica materialul din care este compusa bila. Astfel avem la dispozitie bila de hartie care nu pare prea stabila si este destul de usoara pentru a fii ridicata de vetilatoare, cea de beton care este groaie, dar cu care putem inlatura obstacolele cu usurinta si cea de lemn care este cea mai echilibrata.
Cerintele de sistem ale jocului permit si celor cu calculatoare mai batrane sa se bucure de joc. Aceasta se datoreaza in principal faptului ca jocul nu beneficiaza de cine stie ce efecte speciale de ultima ora sau de grafica complexa si incarcata.
Muzica ambientala nu-si face simtita prezenta, ba chiar putea sa lipseasca la fel de bine. Zdranganitul bilei accentueaza si mai mult senzatia de singuratate in acest joc.
Regret faptul ca nu are decat 12 nivele pe care am reusit sa le termin in circa 7-8 ore si faptul ca puzzlurile nu sunt prea complexe.
Toate ca toate, jocul reuseste sa ma rexaleze prin simplitatea sa. Este chiar placut sa plimb o bila de lemn si sa-i ascult zanganitul deasupra unui abis.

Gameplay: 8/10
Grafica: 8/10
Sunet: 7/10
Feeling: 9/10

Sistem necesar: procesor 500 MHz, memorie 128 MB, video 16 MB

23 January 2007

FlatOut 2

Producator: Bugbear Entertainment
Publisher: Empire Interactive

Mi-am ales o masina putin sifonata, cu tobele de esapament pe lateral si cu un paintjob dragut, dar insotit pe alocuri de rugina (I like it). Apoi am selectat track-ul pe unde ma voi plimba - Canals se numeste.
Loading...
Acum stau in spatele liniei de start si trag un ochi la masinile adversarilor. Par mai mari si mai infricosatoare. Numaratoarea inversa incepe... turez motorul... 3, 2, 1... plec din loc foarte zgomotos alaturi de ceilalti 7 oponenti. Vad ca se inghesuie in mine asa ca il lovesc si eu intentionat... nice, l-am sifonat pe unul si i-am spart un geam... cioburile lucesc in aer frumos, scantei sar discret... Am deja 160 km/h iar in fata mea este un haos complet - "redefining mayhem"... incerc sa ma mentin pe track desi e cam greu din pricina obstacolelor si a tendintelor de kamikaze ale soferilor... tocmai am doborat 2 stalpi si incerc sa-l evit pe al treilea... apuc sa zaresc pe coltul ecranului pozitia mea, sunt pe locul 6/8 X(
Deocamdata sunt impresionat de mediul jocului... este complet distructibil si plin de obstacole care asteapta sa fie lovite, ba chiar mai mult gasim si shortcut-uri sau abateri de la drum si cateva rampe de unde putem sari... Interesant este faptul ca pe fundal canta ceva ce suna cunoscut... :D Megadeth - Symphony of destruction.
Descopar pe parcurs de unde proveneau flacarile din tobele de esapament ale oponentilor... wicked, acum pot si eu sa folosesc nitros :) Astfel ajung in lapul 3/4 sa fiu pe locul 2... Ma aproprii cu greu de oponentul de pe primul loc si incerc sa-l lovesc cu putere, wicked! am reusit sa opresc masina intr-un colt de cladire aparent indistructibil :| mi-a zburat soferul prin parbriz, asta mai imi trebuia! (interesant thou ca nu am mai patit asta pana acum). Perfect! pozitia mi s-a resetat si am ajuns acum pe locul 5 :(( Folosesc acum nitros in mod abuziv si fac tot posibilul sa evit orice contact cu oricine si orice... Dupa cateva lovituri constat cu tristete ca masina se comporta ciudat cand virez - dap, lipseste o roata, dar am 180 km la ora, sunt pe locul 3 si mai am 600 de metrii pana la linia de sosire. Finally! Am trecut de Finish! yey, ma multumesc cu locul 3 pentru prima incercare...
Din cate am vazut pana acum jocul ofera un spectacol vizual de zile mari. Motorul fizic da viata mediului si ofera satisfactie si scantei la fiecare ciocnire. Chiar mai mult: masinile se distrug treptat... astfel caroseria se sifoneaza sau se pierde pe bucati pe drum, scantei, cioburi si fum sar de peste tot, motorul isi pierde din putere, si daca nu avem prea mult noroc ramanem si fara roti... In cazuri speciale am constat ca putem sarii prin parbriz daca nu suntem atenti, lucru deloc placut...
Placut impresionat a fost sa gasesc prin coloana sonora a jocului melodii semnate de Rob Zombie, Megadeth, Papa Roach s.a.
Avem de ales intre 16 masini complet upgradabile. Acestea sunt impartite in 3 tegorii: Derby, Race si Street. Cu acestea puteti alerga in medii diferite precum deserturi, farmlands, orase, canale si altele... Avem de asemenea la dispozitie si challengeuri mai putin intalnite precum Derby - unde last survivor wins sau Stunt in care trebuie sa facem anumite cascadorii aruncand soferul prin parbriz...
Acest joc nu duce lipsa deloc de personalitate - pana acum nu am mai condus o taraboanta cu peste 200 km/h printre adversari si obstacole si cu siguranta nu am mai zburat prin parbriz...
FlatOut 2 ofera o experienta de neuitat si ridica nivelul adrenalinei in sange, este bine echilibrat si cu putina indemanare si practice puteti castiga o cursa pe primul loc ;)

Gameplay: 10/10
Grafica: 10/10
Sunet: 10/10
Feeling: 10/10

Sistem necesar: procesor 1.5 GHz, memorie 256 MB, video 128 MB

22 January 2007

Legacy of Kain: Defiance

Producator: Crystal Dynamics
Publisher: Eidos Interactive


Defiance este al cincilea titlu al seriei Legacy of Kain.
Avem aici de-aface cu unul din cele mai captivante jocuri prin povestea ce sta in spatele sau. Desigur pentru a putea aprecia acest joc la adevarata lui valoare trebuie sa jucati mai intai titlutile precedente ale seriei. Multe mistere legate de universul Nosgoth mi-au fost elucidate doar dupa ce am pus cap la cap evenimentele povestii fragmentate in cele 5 titluri.
In 1996 apare primul Blood Omen, unde necromancerul Mortanius il transforma pe Kain in vampir. Kain refuza sacrificiul pentru a devenii urmatorul Guardian al Echilibrului, prin aceasta condamnand Nosgothul la o era de haos si teroare. Al doilea titlu al seriei, Soul Reaver este lansat in 1999. Aici jucam cu Raziel, unul din locotenentii lui Kain. Acesta evolueaza inaintea lui Kain fapt pentru care este aruncat in Lacul Mortilor. Este apoi readus la viata ca un inger al mortii cu abilitatea de a devora suflete de un Elder God si cauta sa se razbune pe Kain. Dupa o confruntare intre cei doi Kain se teleporteaza in trecut. Lupta dintre cei doi continua in Soul Reaver 2 si mai tarziu in Blood Omen 2.
De data aceasta jucam atat cu Kain cat si cu Raziel, cu fiecare cate un nivel. Prin asta se pierde monotonia si rutina care se instaleaza cu usurinta in alt jocuri. Mecanica de joc este una antrenanta iar luptele sunt de-a dreptu spectaculoase. Primim pe parcurs ce avansam in joc upgrade-uri la sabii, puteri telekinetice si abilitatea de a face combouri care mai de care mai sofisticate. In plus, Raziel are posibilitatea sa a trece din Spectral Real in Material Realm care confera jocului o noua perspectiva si puzzleuri care se bazeaza pe aceasta. Im singur lucru m-a iritat pe tot parcursul jocului: camera cinematica specifica jocurilor care sunt disponibile si in varianta de PS2.
Texturile cu care sunt acoperite nivelele sunt foarte detaliate, iar animatiile sunt bine puse la punct. Din punct de vedere grafic jocul are o aura de poveste.
Foarte mult m-au impresionat vocile personajelor. Se pare ca au lucrat profesionisti adevarati ca sa dea glas eroilor jocului. Coloana sonora este compusa din muzica ambientala si regasim unele fragmente clasice din primul Soul Reaver.
Defiance este cu siguranta unul in cele mai bune jocuri pe care am avut placerea sa le parcurg personal. Povestea m-a fascinat de cand am pus mana pe primul Soul Reaver si imi va ramane mult timp in minte tot universul Nosgoth impreuna cu Raziel si Kain. Vi-l recomand cu toata caldura!

Storyline: 10/10 Gameplay: 9/10 Grafica: 9/10 Sunet: 10/10 Feeling: 10/10

Sistem necesar: procesor 800 MHz, memorie 128 MB, video 32 MB

21 January 2007

Painkiller

Producator: People can fly
Publisher: Dreamcatcher

Aparut pe piata inaintea mult asteptatelor Half-Life 2 si Doom 3, Painkiller reuseste sa impresioneze prin simplitatea sa si prin cea mai buna implementare a motorului fizic Havok de pana la vremea respectiva. Acesta este un FPS de moda veche cu nivele liniare in care eroul este pus in clasica situatie "singur in fata unei invazii demonice".
Avem 22 de nivele diferite intre ele acestea variind de la catedrale gothice imense, la baze militare si aziluri. Fiecare nivel are propriile creaturi care ataca fie de la distanta fie prin close combat. Desigur sunt si exceptii precum babute care orbesc jucatorul temporar, ciungi care se tarasc pe tavane si pereti, vrajitori care folosesc cadavre pe post de proiectile samd. Toti acestia apar din senin pe harta in momentul in care jucatorul ajunge in anumite puncte prestabilite. Cele 22 de nivele sunt impartite in 5 capitole, la sfarsitul fiecariua asteptandu-ne un boss de dimensiuni respectabile. Fiecare boss in parte mi-a ramas bine intiparit in minte. Am ramas fascinat de felul cum acesta zguduia harta la propriu si cum distrugea decorul cu mare usurinta in timp ce incasa pe nesimtite proiectilele micului jucator.
Avem la dispozitie 5 arme mecanizate si ruginite, fiecare avand 2 sau 3 moduri de foc. Putem alege intre o masina infernala ce sfarteca tot ce ii sta in cale, un shotgun combinat cu un freezer, un lansator cu tepushe care pironesc inamicii in pereti in cel mai satisfacator mod posibil samd...
Grafica este la inaltime nivelele bucurandu-se o arhitectura complexa si texturi detaliate acestea oferind un plus de autenticitate.
Muzica de fundal ishi inteteste ritmul odata cu aparitia inamicilor ca si in Serious Sam.
Ar mai fii de mentionat faptul ca fiecare inamic mort lasa in urma sufletul sau pe care jucatorul il poate colecta pentru a-si reface health-ul sau pentru a se transforma intr-un demon ce vede lumea in alb-negru-sangeriu (efect putin ametitor pentru mine). Desi este un FPS, acesta are rejucabilitate crescuta prin secretele si subtilitatile motorului fizic precum jonglatul in aer cu cadavre. De mare ajutor este busola din HUD kre ne arata locul spre urmatorul checkpoint sau spre cel mai apropiat inamic. Totusi nu inteleg de ce cateodata se blocheaza si ma lasa wondering around the map searching for clues...
Per total jocul foloseste o reteta clasica si reuseste in mare parte sa reinvie primul Quake. Acesta mi-a oferit personal cateva momente memorabile si o experienta de neuitat.

Sistem necesar: procesor 1.5 GHz, memorie 256 MB, video 64 MB


20 January 2007

Lista mare mare de jocuri

Iata lista jocurilor care le-am jucat si despre care mi-am propus sa scriu...
S-ar putea sa nu fie completa si sa omit cateva titluri, dak imi aduc aminte de ele pe parcurs o sa le adaug aici...

Here it comes:

  • First Person Shooter: Quake 1, Quake 2, Quake 3, Quake 4, Doom 1, Doom 3, Painkiller, HL 1-2, Serious Sam, UT, UT 2004, CS 1.6
  • Action: Thief 2, Gothic 2, The Suffering, The Thing, Soul Rever, Soul Reaver: Defiance, GTA
  • Turn Based Strategy: Civilisation 2, Worms world party, Worms 3D, Heroes of Might and Magic
  • Real Time Strategy: Starcraft, Warcraft 2-3, AoE, Homeworld 2, Warhammer 40000, Empire Earth
  • Puzzle: Ballance, The Lost Vikings, The Incredibile Machine, Supaplex, Wetrix
  • Simulator: Flatout 1, Flatout 2, Simcity 3-4, IG2, Freelancer, Carmageddon 2
  • Arcade: Super Mario Bros, Bomberman, Sonic, KOF, MK, Mutant Storm
  • Misc: Soldat, N