03 January 2008

Fallout 2

Publisher: Interplay
Producator: Black Isle

"War, War never changes..." a ramas una dintre cele mai memorabile citate din istoria jocurilor. Cu aceasta replica incepe povestitorul din Fallout sa ne introduca in atmosfera Wastelandului. Actiunea jocului se desfasoara pe tinutul statelor unite undeva in viitor. De ce "wasteland"? in principiu din pricina unor bombe nucleare. Cu putin noroc omenirea reuseste sa se retraga in buncare subterane numite "The Great Vaults". Timpul trece si continentul se tranforma intr-un desert hazardos si radioactiv. In Fallout (primul) sunteti pus in rolul unui vault dweller. Acesta este trimis afara sa gaseasca un chip de purificare al apei la un Vault vecin. In cautarile lui este intampinat de cultura creata la suprafata dupa razboi: vacile au 2 capatani, sunt putine orase, lumea este depandenta de Jet si mai nou o organizatie guvernamentala vrea sa puna capat omenirii expuse la radiatii. Povestea din Fallout 2 are loc la 80 de ani dupa evenimentele din primul joc si il are ca protaginist pe descendetul direct al eroului de atunci. Acesta este stabilit in Arroyo, un sat de tribali si este rugat sa gaseasca un GECK necesar pentru ca satul sau sa supravietuiasca unei mari secete. Un GECK - Garden of Eden Creation Kit, eh, oricine are asa ceva... sau nu. Partea buna e ca un GECK se afla in "The holy 13" (Vault 13). Partea proasta e ca nu stiti cum sa ajungeti acolo si ca povestea nu se termina dupace il luati.
Mecanica jocului este superba. Playerul are numeroase caracteristici si trasaturi care il vor influenta pe toata durata jocului. Principalele trasaturi sunt: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intellingence, Agility si Luck. Va puteti plimba liber pe o harta principala si puteti sa va stabiliti in orice loc. De asemenea mai mult ca sigur ca va veti intalni aleatoriu cu hoti, talhari, mafioti, diferite caravane, insecte gigante si foarte rar veti da peste un "special encounter" de genu: echipaj din Star Trek mort, caine blestemat care va urmeaza, poet din munti sau Regele Arthur in cautarea Grenazii Sfiinte. Odata ce va stabiliti intr-un oras il puteti explora stazile, cladirile, subteranul si locurile ascunse. Puteti vorbi cu orice NPC care are ceva de spus. Puteti chiar sa furati orice iar cand sunteti prin treceti in modul combatativ, aici incepe distractia - si tactica. Odata ce ati intrat in modul combatativ uniatile se misca pe rand pe harta impartita in hexagoane mici. Aveti un numar limitat de action points care le puteti folosi ca sa mergeti, sa va accesati incventarul, sa trageti si cam orice. Faptul ca orice battle e o provocare si nu se rezuma la un hack'n'slash haotic in timp real gen Gothic si altele este extraordinar.
Grafica jocului nu exceleaza deoarece un Wasteland nu arata prea dragut si viu dar totul este foarte ingrijit si detaliat. Jocul nu se lauda cu miliaone de triunghiuri randate si cu efecte speciale de ultima ora. Coloana sonora este compusa din melodii ritmate in tema cu atmosfera in care va aflati. Umorul presarat in joc este genial si subtil. Fallout 2 descrie o lume foarte trista si de aceea este necesar un umor negru care sa faca haz de necaz. "Most people have evil spirits. You, you have stupid spirits. Go see shaman, get hole in head.", "Is that a REAL robot?, Yeah, but don't bother it. I think it wants to destroy the human race." "When I was five, my uncle was decapitated by a watermelon."
Fallout 2 are un gameplay fantastic si o poveste buna insotita de questuri, itemuri si pesonaje traznite care va motiveaza sa il continuati. Avand in vedere numarul aproape nelimitat de posibilitati si faptul ca multe lucruri in Wasteland se intampla aleatoriu ii ofera o rejucabilitate foarte ridicata - mereu va ramane valabila intrebarea "dar daca nu faceam asa?".


Gameplay: 10/10
Story: 10/10
Grafica: 8/10
Sunet: 8/10
Feeling: 10/10

No comments: