21 May 2008

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Legend of Zelda este una din acele serii de jocuri care raman in amintirea jucatorilor mult timp. A pornit pentru NES in 1987 si de atunci a avut un succes fantastic. In afara de Mario, nici o alta serie de jocuri nu a fost mai apreciata sau mai laudata. Se poate spune de asemenea ca este primul joc la care "s-a plans" datorita faptului ca este primul joc cu poveste complexa. Ocarina of Time calca pe urmele jocurilor dinaintea lui, iar rezultatul este un joc care nu poate fi numit altfel decat fara defect.
Incepeti jocul ca un copil al padurii, iar pana la sfarsit puteti ajunge pescar, copil al strazii, erou al timpului sau chiar si vanzator mascat. Jocul este plin de mini-taskuri si jocuri mai mici, pe langa misiunea principala - cea de a salva orasul Hyrule de maleficul Ganondorf.
Controalele sunt un avantaj. Mi s-a parut genial ca personajul sare automat cand trebuie, se catara pe pereti si altele... in mod normal sariturile erau o adevarata provocare in jocuri de genul Rayman sau Legacy of Kain. Veti avea sentimentul de libertate, datorita faptului ca puteti ajunge aproape oriunde doriti. Link, personajul vostru, se misca foarte frumos, fluid si este foarte simplu sa-i controlati miscarile. Aveti butoane pentru a ataca cu sabia, a folosi itemuri si, poate cel mai folositor, un buton care va fixeaza tinta pe inamic.
Veti intalni si monstri greu de invins, dar principala provocare sunt puzzle-urile. Ocarina of Time va forteaza sa ganditi inainte sa faceti o miscare, puzzleuri fiind prezente peste tot in joc. Pe unele trebuie sa le rezolvati pur si simplu pentru a iesi dintr-o camera, pe cand cele complexe se pot desfasura pe o arie larga. Majoritatea puzzleurilor sunt totusi optionale. Daca le rezolvati veti fi rasplatiti, de obicei, cu health packs - de care aveti nevoie, dar nu trebuie sa le colectati pe toate cat timp stiti sa evitati inamicii. Puteti colecta cam aceleasi lucruri ca in orice joc cu Zelda. Boomerangul este o arma foarte utila pentru tanarul Link, ca si prastia, cu care puteti trage la distanta. Mai tarziu in joc, aceste arme vor deveni ineficiente si veti fi nevoit sa folositi arcul cu sageti sau carligul pana la sfarsit. Mai sunt si bombele, care sunt folositoare in orice moment. Cu toate acestea, ocarina este probabil itemul cel mai folosit in acest joc. Pe parcurs invatati diverse melodii, iar cand cantati se intampla multe lucruri: transformati ziua in noapte, deschideti anumite usi, va chemati calul sau va teleportati in alta parte. Intr-o lume atat de mare ca Hyrule, teleportarea salveaza mult timp.
Timpul joaca un rol important in acest joc. El trece neincetat, iar soarele apune incet pana se face noapte. In timpul noptii campiile din Hyrule pot fi un loc foarte periculos... Calatoria in timp este si ea prezenta si aveti posibiliattea sa calatoriti in viitor sau in trecut. Lucrurile pe care le faceti in trecut vor afecta viitorul, iar unele puzzleuri necesita interventii in ambele timpuri.
Din punct de vedere grafic, Ocarina of Time este foarte placut in ciuda capacitatilor reduse a consolei N64. Campiile sunt verzi si optimiste, iar cerul senin este foarte odihnitor. Sunetele sunt si ele impresionante. In functie de locul si timpul in care va aflati veti auzi o melodie diferita, foarte potrivita situatiei, iar cantecele pe care le invatati la ocarina va vor ramane in minte mult timp dupa ce terminati jocul. Sunetele scoase de personaje sunt mai mult exclamatii, rasete si susoteli. Jocul tine cont si de unde va aflati, astfel ca in pesteri vocea voastra rasuna, iar sub apa vorbiti mai... inecat.
Ocarina of Time este un joc exemplar. Reuseste sa combine mici aspecte din toate celelalte jocuri Zelda, pastrand aceeasi senzatie intr-un joc total nou. Chiar si in imensa lume 3D pe care o are, jocul reuseste sa ramana un clasic. Este unul dintre cele mai finisate continuari ale unui joc, care extinde trasaturile celorlalte si aduce si multe lucruri noi. Interesant este ca titlul de fata a luat nota maxima la multe publicatii ce se ocupa de gaming... <<"a game that can't be called anything other than flawless" [...] IGN called it "the new benchmark for interactive entertainment" that could "shape the action RPG genre for years to come">> Sursa: Wikipedia.
Jocul ofera o provocare adevarata, o poveste uimitor de bine spusa si gameplay pe masura. Este o capodopera care nu va fi uitata prea curand.

No comments: