10 April 2008

Assasin's Creed

Assasin's Creed este unul dintre acele putine jocuri care m-au facut sa imi para rau ca l-am terminat. Este o experienta memorabila, o aventura fantastica pe care o traiti in pielea unui asasin de elita, Altair. Cu siguranta jocul de fata are cel mai complex mediu din toate punctele de vedere; fiecare sant sau crapatura este lucrata pana in cele mai mici detalii, de la efectele vizuale impresianante pana la strigatele de ajutor din deparare. Mai mult de atat, Assasin's Creed este mai mult decat o lume - este un adventure game captivant cu o multime de lucruri de facut si locuri de explorat ajutati de un sistem de control superb si o poveste complexa care va va atrage pe masura ce jucati mai mult. Assasin's Creed este oarecum succesorul spiritual al seriei Prince of Persia, combinat cu elemente din seria Gothic si seria Thief.
Ca asasin extraordinar Altair veti explora trei orase mari: Ierusalimul, Damascul si Acra. Fiecare oras are cladiri create meticulos de la baza si pana in varf, cu turnuri care ating cerul, piete pline de oameni si colturi ferite in care locuitorii povestesc. Mi s-a parut genial faptul ca puteam escalada orice cladire agatandu-ma de orice obiect din decor ca apoi sa ajung pe acoperisurile cladirilor si sa observ ca acestea au fost gandite ca drumuri alternative.
Designul vizual face jocul sa para foarte credibil si organic... Orasele sunt imense si, cu toate ca in primele parti ale jocului nu aveti acces in toate locurile, pe parcurs veti dobandi privilegiul de a va plimba pe unde doriti. Un alt efect impresionant sunt umbrele care acopera perfect mediul incepand de la turnurile inalte si pana la mantaua lui Altair. Texturile puse cu multa grija pe fiecare obiect (matasuri, vase...) dau impresia ca obiectele pot fi atinse. Personajele se misca fluid, cu gratie, iar Altair se catara pe ziduri si se lupta extraordinar. Sunetele va vor fascina de aseamanea pe langa acest spectacol vizual: auziti vantul batand printre frunze, ciripitul pasarilor in locurile linistite, zgomotul orasului, sau amenintarile cavalerilor templieri germani si francezi. Toata partea sonora este fara de cusur.
Povestea se ridica la masura asteptarilor. Altair asasinaza noua personalitati, la comanda stapanului sau si, pe masura ce legaturile dintre acestea se elucideaza, se dezvaluie si identitatea stapanului. Lipsesc cutscene-urile traditionale, povestea se dezvaluindu-se prin dialoguri firesti lasandu-va libertatea de a va misca in timpul lor (Half-Life style).
In aceasta uimitoare lume gasiti foarte multe lucruri de facut. Assasin's Creed este o combinatie de platformer si fighter unde si explorarea atenta este necesara. Ca sa descoperiti unde se afla victimele trebuie sa ascultati conversatiile altor oameni, sa le furati scrisorile secrete sau sa ii bateti pentru a obtine informatii. Misiuni secundare exista si ele, dar din pacate acestea tind sa fie repetititve. Acestea sunt ocazii buna sa va antrenati in modul combatativ, care este foarte bine pus la punct. Daca preferati calea pasnica, puteti intotdeauna sa fugiti pe acoperisuri si sa va gasiti un ascunzis, sau sa intrati in mijlocul unui grup de pelerini pentru a va face pierduti (Thief style).
Assasin's Creed ramane dupa parerea mea un pas important in istoria gamingului. Ramane un joc foarte meticulos creat, de la animatii si sunete pana la cele mai mici detalii pe care veti avea placerea sa le descoperiti. Ar fii frumos ca fiecare producator sa ia exemplu.

No comments: