15 February 2007

Freelancer

Producator: Digital Anvil
Publisher: Microsoft Games

Acum ceva timp am vazut diferite screenshoturi din Freelancer. Cum imi place foarte mult tot ce tzine de nave, spatiu, stele mi-am procurat in cateva zile si jocul. Dupa instalare, la prima rulare am fost intampinat de un mic filmulet care imi prezinta povestea unui razboi inatins pe toata galaxia... La prima vedere credeam ca am de-a face cu un simulator spatial si nimic mai mult, insa acesta da un sens printr-o poveste tuturor zborurilor in spatiu. In realitate Freelancer este un RPG in spatiu bucurandu-se de un public mult mai larg decat cel al simulatoarelor.
Toate misiunile constau in a va plimba prin spatiu cu diferite scopuri: sa transportati cate ceva, sa gasiti altceva, sa omorati pe cineva, sa fugiti de altcineva s.a.m.d... Puteti salva doar daca aterizati pe o planeta/satelit sau pe o statie spatiala. Odata aterizati puteti vizita barul de unde capatati misiuni secundare, puteti cumpara diferite produse pentru a le vinde altundeva mai scump sau va puteti upgrada/repara nava daca nu aveti bani pentru una noua. Sunt mai mult de 30 de nave pilotabile de unde puteti alege, insa nu le veti gasi oriunde ;)
In spatiu va veti pierde rareori deoarede aveti la indemana un radar care va este de mare folos. Putine sunt clipele cand va veti simti singur in aceasta vastitate deoarece gasiti multi care transporta marfa, altii care patruleaza, politia care va verifica cargo-ul dupa marfa ilegala sau pirati care va vor cere marfa. Puteti circula liber sau alege un trade lane. Acestea sunt practic soselele spatiului si sunt destul de aglomerate fiind cel mai rapid mod de a va deplasa. Secretele, artefactele, jump gates-urile si bazele inamicilor nu sunt cartografiate si sunt ascunse in nori de praf astfel nefiind prea accesibile.
Universul este impartit in mai mult de 40 de sisteme solare legate intre ele de jump gates. Fiecare dintre ele este ocupat cu una sau mai multe din cele cele 50 de factiuni cu diferite relatii diplomatice intre ele. Astfel daca va aliati cu o factiune riscati sa deveniti inamicul alteia.
Povestea nu este prea ineteresanta dar sustine destul de bine jocul. Ne aflam in pielea lui Edison Trent, ultimului supravietuitor al unui dezastru care acum trebuie sa salveze o buna parte din galaxie. Partea buna este ca intre misiunile principale putem aborda altele secundare care va permit sa capatati experienta si maresc efectiv numarul orelor de joc pana la 50-60.
Sincer mi-a facut placere sa-mi pierd timpul plimbandu-ma in spatiu ore in sir, indeplinind misiunile principale sau pierzandu-ma prin nori cautand secrete prin cele peste 40 de sisteme solare. Acesta este un space opera, o aventura spatiala ce reuseste sa combine cele mai bune elemente din GTA, Diablo sub masca unui sinulator spatial.

Gameplay: 9/10
Grafica: 9/10
Sunet: 10/10
Storyline: 9/10
Feeling: 9/10

Sistem necesar: procesor 500 MHz, memorie 64 MB, video 8 MB

No comments: