01 February 2007

Gothic 2

Producator: Pirahna Bytes
Publisher: JoWood Interactive

:) Este o adevarata bucurie pentru mine sa continui seria Gothic. Acum aproximativ un an am pus mana pe o copie originala de Gothic, primul joc din serie. L-am instalat, am trecut cu vederea calitatea primului fimulet care ne prezenta povestea si am intrat in rolul unui oarecare raufacator ajuns intr-o colonie de mineri. Jocul incepe printr-un dialog cu un shadow numit Diego care ma va ajuta pe tot parcursul jocului. Pe scurt ne aflam intr-o epoca medievala in care principalul inamic este reprezentat de orci. Intalnim magicieni, castele, paduri, paladini, mercenari, hoti, mistreti, creaturi hidoase, o ceata de orci, cativa golemi magici si alte asemea... Toti suntem captivi intr-un teritoriu numit Mine Colony care este delimitat de o bariera magica ce nu permite trecea decat a obiectelor neinsufletite. La vremea respectiva m-a impresionat foarte mult libertatea care mi s-a oferit. Am putut sa port un dialog cu un NPC, am putut sa fac negot cu ei, am fugit de zeci de ori din fata aratarilor hidoase pentru a evita confruntarea cu ele, mi-am cumparat arme iar apoi am mers la Diego sa ma invete sa pot sa manuiesc sabia mai bine. Fiecare actiune si fiecare alegere care o facem ne influenteaza pe tot parcursul jocului. Mediul jocului este destul de dur cu noi. Daca nu platim taxa de protectie in oras oricand poate sa sara un miner pe noi sa ne ciomageasca, daca ne aventuram prin padure ne putem abate oricand de la poteca si nimerim in mijlocul unei haite de lupi, sau chiar mai rau, intr-un cimitir plin de razboinici morti dar inca vioi. Putem alege sa aderam la 3 factiuni: Old Camp care pare a fii cea mai evidenta, New Camp si Sect Camp. Odata ce am adreat la o factiune din cele mai sus putem incepe progresul in joc. Desigur sunt n obiective secundare pe care putem sau nu sa le indeplinim, si n secrete care le putem gasi in tot tinului coloniei. Acestea dubleaza efectiv numarul orelor de joc si ajungem sa petrecem 90-120 de ore (nu exagerez) in fata monitorului, trapped in universul Gothic.
Iata, acum in fata mea se afla Gothic II. Acesta are toate imbunatatirile care ni le-am fi dorit de la predecesorul sau. Motorul grafic randeaza peisaje care ma fac sa uit pentru moment de quest si sa stau locului doar pentru a-l aprecia, sistemul de control este mult mai simplu si o mare parte din bug-uri au disparut, jocul fiind mult mai stabil. Povestea se continua de unde s-a sfarsit data trecuta. Magicianul Xardas il saleaza un ultima secunda pe eroul nostru imediat dupace bariera cade. Astfel acum teritoriul in care ne vom desfasura cuprinde atat vechea colonie complet transformata de 4 dragoni care terorizeaza tinutul cat si teritorii noi cam de 2 ori mai vaste decat colonia. Creaturile si obiectele din inventar sunt mult mai numeroase. Placut a fost sa observ comportamentul natural al NPC-urilor. Acestia isi duc viata individual fara sa depinda de jucator. Poarta dialoguri, se iau la cearta, se alearga, se plimba regulat si chiar mai pornesc si la vanatoare. Prin aceasta Gothic este cea mai buna aproximare single-player a unui MMORPG.
In fine, pentru mine unul, atat Gothic cat si Gothic II sunt unele dintre cele mai bune jocuri de care am avut placerea sa ma bucur. Felicitari germanilor de la Pirahna Bytes.

Gameplay: 9/10
Storyline: 9/10
Grafica: 9/10
Sunet: 9/10
Feeling: 10/10

No comments: