17 February 2007

Serious Sam: the second encounter

Producator: Croteam
Publisher: GOD Games

Sam cel Serios... oare?! ;)) In pielea acestui wiseguy you'll make your way prin cele 12 nivele omorand creaturi periculoase care mai de care mai ciudate. Serious Sam este un FPS de moda veche. Acesta reuseste in mare parte sa reinvie primul Doom oferind un gameplay frenetic la fiecare pas.
Luptele se dau atat in castele, pesteri si alte spatii inchise cat si in spatii deschise unde veti infrunta inamici cu sutele - nu glumesc. Odata ce ati curatat o parte a unui nivel si avansati tot felul de monstrii vor aparea in valuri ca prin magie. Monstrii sau jucarii urate? Am ras uimit de cateva ori de imaginatia producatorilor... Am crezut ca nu e adevarat cand am auzit un strigat constant din departare care parca se apropria... Era un tip in pantaloni scurti care alerga spre mine cu 2 bombe mari in maini, dar nu stiu de unde tipa din moment ce era decapitat. Am mai avut astfel de surprize pe parcurs: un fermier cu cap de dovleac armat cu o drujba, cai morti, alti urati fara cap, gaini gigant si broscute cu coarne.
Pentru toate aceste cidatenii avem la dispozitie un arsenal... hmm, serios. Clasica drujba cu motor nuclear (asa scrie pe pagina oficiala), cateva pistoale si mitraliere, un aruncator de flacari util, un sniper si un tun de mana mare cat jumatate de player. Cel din urma lanseaza cu putere bombe mari care sar de ici de colo trecand prin inamici ca bila prin popice.
Tin sa mentionez si sa laud coloana sonora care sincer mi-a placut foarte mult pe tot parcursul jocului. Ritmul muzicii se inteteste odata ce inamicii apar asa ca stiti dinainte ce va asteapta :P Se potriveste perfect tema muzicala cu mediul in care va aflati. Este poate cea mai reusita coloana sonora, serios! Nu va pot convinge prin cuvinte... trebuie doar sa o ascultati...
Ca locatii designerii au ales cateva obiective istorice cat si legendare. Nava cu care veneati face o aterizare fortat undeva in Sierra the Chiapas. Veti mai remarca: Valley of the Jaguar, Courtyards of Gilgamesh, Tower of Babel si The Grand Cathedral unde se va duce ultima lupta.
Toate nivelele au o arhitectura buna cu tot felul de decoratiuni si sculpturi de piatra care va fac sa va simtiti "acolo". Primul nivel il parcurgeti ziua si de la al doilea veti vedea ca soarele incepe usor usor sa apuna, lumina acestuia creand peisaje minunate... Locatiile din Serious Sam sunt de vis. Ininte de ultimul boss, Mental, ajungeti intr-un camp infinit ca intindere unde vor incepe sa pice asteroizi din cer si in stanga si in dreapta de peste tot vor aparea kamikaze decapitati mai sus mentionati, aceasta imagine m-a bantuit si noaptea cand mi-era somnul mai dulce.
De mare ajutor va va fi NETRICSA (Neurotronically Implanted Combat Situation Analyzer) care va da informatii la fel de serioase precum este denumrirea sa despre monstrii arme, locatia curenta s.a. Jocul este plin de surprize, care mai de care mai traznite (o sa-l gasiti si pe Mos Craciun) fiecare nivel avand cca 15 secrete. Sam cel Serios este plin de umor, el debitand pe un ton de erou dur si ragusit replici precum: "Oh, God. Never underestimate the power of stupid things in large numbers!", "Die when I kill you!", "Your face, my ass, what's the difference?".
Serious Sam este unul din cele mai bune FPS-uri pe care le-am jucat vreodata. L-am terminat personal de 5 ori si inca l-as mai juca. Mi-a oferit experiente de neuitat prin locatiile unde se dadeau luptele, numarul mare de monstrii, muzica antrenanta si umorul care il gasim la tot pasul. Felicitari celor de la Croateam.

Gameplay: 10/10
Multiplayer: 10/10 (include splitscreen cooperative pe acelasi PC)
Grafica: 10/10 (9 motorul grafic, 10 peisaje, arhitectura, design)
Sunet: 10/10
Feeling: 10/10

Sistem necesar: procesor 800 MHz memorie 128 MB, video 16 MB

15 February 2007

Warhammer 40000: Dawn of War

Producator: Relic
Publisher: THQ

Warhammer 40000... hmmm? cine si-a inchipuit k si in anul 40000 se vor duce lupte intre rasele vesnic puse pe harta? Este interesant sa vedem cum au evoluat oamenii, orci, elfii si nemortii dupa atata timp... Este chiar amuzant sa observi ca micii orci inca sunt verzi, au cavitatea bucala cat jumatate din cap, vorbesc funny si mai nou sunt inarmati cu mirtaliere, aruncatoare de flacari si alte tipuri de armament greu pe langa toporul traditional.
DoW reuseste sa renunte la retetele vechilor RTS-uri si sa sparga cliseele pe alocuri. Prin asta intelegem ca se desfiinteaza legatura intre satean-mina-towncenter. Acum resursele sunt asigurate de anumite puncte amplasate strategic pe harta. Aceste puncte sunt de obicei centrul confruntarilor deoarece sunt vitale unei victorii. De asemenea DoW renunta la ideea ca unitatea de baza a armatei este un amarat de soldatel. Acum pe portile baracilor vor iesi grupuri de cate 4 unitati. Pe parcurs la scest grup se pot adauga alte 6 unitati in total avand acum 10 soldatei 4 dintre ei putand fi armati cu o arma speciala. Daca acestui grup i se adauga si un general care sa ridice moralul trupelor soldateii vor deveni mai eficienti si veti vedea ca micul grupulet de soldatei devine chiar util. Toate acestea profunzime tacticii.
Din punct de vedere grafic nu prea am ce sa le reprosez celor de la Relic. Animatiile sunt la inaltime, felul in care un Dreadnought zdrobeste o mica unitate dupa care o arunca cat colo patand solul cu sange m-a lasat putin pe ganduri, dar nu m-am putut concentra prea mult pe o unitate caci navalise in zona un grup de soldati in cu Practic jocul arata bine de la orice nivel de zoom. Unitatile sunt lucrate meticulos, in detaliu si cu mare atentie (se vede ca este mana celor de la Relic). un tanc in frunte care facea zgomot.Soldati mor in stanga si indreapta, tancuri zguduie pamantul cu exploziile lor, gloante zboara in toate directiile iar in mijlocul conflictului se zbate unul din eroii jocului - o unitate supredimensionata. Nu regret nici o clipa timpul pierdut admirand acest spectacol.
In campanie aveti parte de 11 misiuni ce pot fi jucate doar de partea oamenilor. Aceasta m-a deranjat deoarece nu pot spune ca jocul este complet din moment ce jucam doar cu o singura rasa in campanie, dar presupun ca producatorii sau gandit ca pot scoate bani dupa urmatoarele add-on-uri.
Per total am numai laude pentru cei de la Relic, mai putin campania putin saraca, dar care cu siguranta va fii completata de add-on-uri. Warhammer 40000, un RTS furibund ce renunta la anumite clisee.

Gameplay: 9/10
Campaign: 7/10
Multiplayer: 10/10
Grafica 10/10
Sunet: 10/10
Feeling: 10/10

Sistem necesar: procesor 1500 MHz, memorie 256 MB, video 32 MB

Freelancer

Producator: Digital Anvil
Publisher: Microsoft Games

Acum ceva timp am vazut diferite screenshoturi din Freelancer. Cum imi place foarte mult tot ce tzine de nave, spatiu, stele mi-am procurat in cateva zile si jocul. Dupa instalare, la prima rulare am fost intampinat de un mic filmulet care imi prezinta povestea unui razboi inatins pe toata galaxia... La prima vedere credeam ca am de-a face cu un simulator spatial si nimic mai mult, insa acesta da un sens printr-o poveste tuturor zborurilor in spatiu. In realitate Freelancer este un RPG in spatiu bucurandu-se de un public mult mai larg decat cel al simulatoarelor.
Toate misiunile constau in a va plimba prin spatiu cu diferite scopuri: sa transportati cate ceva, sa gasiti altceva, sa omorati pe cineva, sa fugiti de altcineva s.a.m.d... Puteti salva doar daca aterizati pe o planeta/satelit sau pe o statie spatiala. Odata aterizati puteti vizita barul de unde capatati misiuni secundare, puteti cumpara diferite produse pentru a le vinde altundeva mai scump sau va puteti upgrada/repara nava daca nu aveti bani pentru una noua. Sunt mai mult de 30 de nave pilotabile de unde puteti alege, insa nu le veti gasi oriunde ;)
In spatiu va veti pierde rareori deoarede aveti la indemana un radar care va este de mare folos. Putine sunt clipele cand va veti simti singur in aceasta vastitate deoarece gasiti multi care transporta marfa, altii care patruleaza, politia care va verifica cargo-ul dupa marfa ilegala sau pirati care va vor cere marfa. Puteti circula liber sau alege un trade lane. Acestea sunt practic soselele spatiului si sunt destul de aglomerate fiind cel mai rapid mod de a va deplasa. Secretele, artefactele, jump gates-urile si bazele inamicilor nu sunt cartografiate si sunt ascunse in nori de praf astfel nefiind prea accesibile.
Universul este impartit in mai mult de 40 de sisteme solare legate intre ele de jump gates. Fiecare dintre ele este ocupat cu una sau mai multe din cele cele 50 de factiuni cu diferite relatii diplomatice intre ele. Astfel daca va aliati cu o factiune riscati sa deveniti inamicul alteia.
Povestea nu este prea ineteresanta dar sustine destul de bine jocul. Ne aflam in pielea lui Edison Trent, ultimului supravietuitor al unui dezastru care acum trebuie sa salveze o buna parte din galaxie. Partea buna este ca intre misiunile principale putem aborda altele secundare care va permit sa capatati experienta si maresc efectiv numarul orelor de joc pana la 50-60.
Sincer mi-a facut placere sa-mi pierd timpul plimbandu-ma in spatiu ore in sir, indeplinind misiunile principale sau pierzandu-ma prin nori cautand secrete prin cele peste 40 de sisteme solare. Acesta este un space opera, o aventura spatiala ce reuseste sa combine cele mai bune elemente din GTA, Diablo sub masca unui sinulator spatial.

Gameplay: 9/10
Grafica: 9/10
Sunet: 10/10
Storyline: 9/10
Feeling: 9/10

Sistem necesar: procesor 500 MHz, memorie 64 MB, video 8 MB

Worms World Party

Producator: Team17

Poate ca jocul a aparut acum cativa ani dar inca nu a murit. Este unul din putinele cu idei traznite care chiar reuseste sa fie placut multora. Ce poate fi mai amuzant decat cativa viermisormi cu replici pline de umor care se arunca in aer folosind banane explozive, rachete, grenazi, vaci si alte asemenea?! Ei sunt placuti chiar si jucatorilor de sex feminin. Practic avem aici de-aface cu 2 sau mai multe echipe de viermisori plasati pe o insula complet distructibila. Jucam cu cate un viermisor pe rand intr-un timp limitat si avem un numar limitat de focuri. Astfel incadram jocul ca fiind un Turn Based Strategy cu viermisori :P
Tactic, jocul este destul de profund. Omoram viermisori fie aruncandu-i in apa, fie reducandu-le viata pana la 0 sau chiar sub. Virmisorii nu se deplaseaza prea usor, dar in ajutor ne vin jetpackul, gravity modifier, inja rope si kituri de modificat relieful. Ne putem construi cazarme pentru a ne feri si putem sapa in pamant pentru a ne ascunde. Avem de asemenea un arsenal intreg de arme de foc precum trditionala bazooka, porumbei explozivi, grenazi de toate marimile si formele, bombe nucleare, ba chiar si un magar imens de beton.
Pe partea de Single Player putem aborda campania care ne plaseaza in misiuni care mai de care mai traznite sau putem alege sa jucam un meci rapid contra computerului. AI-ul reuseste de multe ori sa va faca fata mai ales pentru ca acesta este foarte calculat cand lanseaza proiectilele. In multiplayer puteti juca fie pe acelashi calculator in modul hot seat cu mai multi amici sau prin internet cu alti jucatori aflati la distanta. Inca exista o comunitate online destuld de activa si puteti gasi repede un quick match cu cineva. Problema lagului nu exista la un TBS.
Din punct de vedere grafic jocul aduce mai mult a benzi desenate. Nu are nicidecum pretentia de a fi real sau de a impresiona jucatorul cu artificii si efecte speciale nemaipomenite. Jocul oricum reuseste sa ofere satisfactie la fiecare explozie.
Cei de la Team17 au reusit sa creeze un joc cu adevarat original si interesant din punct de vedere tactic accesibil multora. Continuarile acestuia sunt Worms 3D si Worms 4: Mayhem.

Gameplay: 10/10
Multiplayer: 10/10
Grafica: 8/10
Sunet: 10/10
Feeling: 9/10

Sistem necesar: procesor 200 MHz, memorie 32 MB, video 2 MB

14 February 2007

Homeworld 2

Producator: Relic
Publisher: Vivendi

In realitate spatiul este un gol imens mort avand pe ici pe colo presarate cate o stea care apare ca un punct minuscul luminos. Dar ne sunt oferite in filme si in jocuri imagini despre spatu cum ca ar fii plin de asteroizi, forme de viata inteligente, nebuloase de gaz care mai de care mai colorate, gauri negre samd...
Homeworld 2 cat si predecesorul sau, Homeworld raman pana astazi singurii reprezentati notabili ai strategiei in timp real in spatiu. Prin RTS in spatiu intelegem ca nu ne plimbam trupele (oameni, orci, elfi sau undead ca de obicei) pe o harta unde exista un relief ci ca putem explora un spatiu 3D cu nave ce variaza foarte mult ca dimensiuni.
Chiar daca ar parea mai complicat la prima vedere sa deplasati unitatile la locatia dorita cei de la Relic ne ofera o interfata si un sistem de control foarte sugestiv. Gasim imediat trupele pe harta si chiar le putem grupa, putem trece de asemea in modul radar de unde avem un overview asupra intregii situatii foarte util din puct de vedere tactic.
Ne sunt oferite multe variante de a ne asigra o victorie de numarul mare de tipuri de nave, upgrade-uri, research-uri si comenzi.
Motorul grafic reuseste sa ofere jucatorului spectacole vizuale pe tot parcursul unei misiuni. Nu avem de-a face cu spatiul asha cum arata el in realitate ci cu nori de gaz colorat, aurore boreale, pietricele, nave armate cu zeci de tunuri, torpile, rachete si altele. Toate acestea le puteti admira in screenshoturi dar arata mult mai grozav in miscare. Camera se fixeaza imediat pe o trupa sau o puteti plasa si roti dupa bunul plac.
Singurul lucru care pot spune ca m-a deranjat la acest joc este calitatea campaignului. Aceasta nu va permite sa va folositi cu adevarat talentul strategic deoarece AI-ul isi mareste artificial dificultatea marind numarul de nave inamice. Cand incepeti o noua misiune veti observa ca pastrati navele cu care ati castigat data trecuta, insa aceasta nu e un avantaj deoarece flotele inamice se adapteaza dupa cele ale jucatorului.
Homeworld 2 este unul din putinele jocuri pana in ziua de astazi care merita denumirea de space opera. Nu voi uita prea curand spectacolele vizuale si lutele date pe monitorul meu...

Gameplay: 10/10
Campaign: 7/10
Mutiplayer: 10/10
Grafica: 10/10
Sunet : 10/10
Storyline: 9/10
Feeling: 10/10

Sistem necesar: procesor 833 MHz, memorie 256 MB, video 32 MB

12 February 2007

N

Producator: Metanet (Raigan Burns and Mare Sheppard)

N. "you're a little dude running around in a puzzle-y world inhabited by enemies".
In spatele acestui nume se ascunde o mica bijuterie care nu va va lasa prea usor sa va mai dezlipiti ochii de monitor. Este unul din acele jocuri care nu se remarca prin grafica de ultima ora, efecte speciale care va iau ochii, feeling cat mai realist sau poveste cat mai credibila. N este un joc cu stil ce compenseaza toate acestea oferind un gameplay de zile mari.
Bine, bine, dar la ce ne putem astepta de la un single-screen platformer realizat in flash care are sub 2 MB?! Sa mai pomenesc ca fiecare nivel se intinde pe 800x600 pixeli si ca pentru a-l juca sunt necesare doar 3 taste? Nu lasati dimensiunile jocului exprimata in kB sa va incurce, N are nu mai putin de 550 de nivele complet diferite care nu sunt tocmai usor de parcurs. In plus acesta ofera si un editor pentru a va creea propriile voastre nivele, astfel jocul avand o viata prelungita in pc-urile voastre.
Sunteti un mic luptator ninja de data aceasta captiv intr-o lume plina de robotei si capcane (de ninja). Colectionati aur, fugiti cat mai repede de sentinele, sariti la timp, luati cheia pentru urmatoru nivel si ajungeti teferi la exit. Fizica ce animeaza micul ninja si lumea acestuia ofera jocului si mai mult stil. Animatiile sunt de asemenea de exceptie.
All in all am numai laude la adresa celor de la Metanet care au realizat un joc genial de simplu cu un stil aparte. Surpiza: jocul este freeware, iar pe situl oficial gasiti cateva tutoriale care explica motorul fizic folosit.

Gameplay: 10/10
Grafica: 10/10
Feeling: 10/10

01 February 2007

Gothic 2

Producator: Pirahna Bytes
Publisher: JoWood Interactive

:) Este o adevarata bucurie pentru mine sa continui seria Gothic. Acum aproximativ un an am pus mana pe o copie originala de Gothic, primul joc din serie. L-am instalat, am trecut cu vederea calitatea primului fimulet care ne prezenta povestea si am intrat in rolul unui oarecare raufacator ajuns intr-o colonie de mineri. Jocul incepe printr-un dialog cu un shadow numit Diego care ma va ajuta pe tot parcursul jocului. Pe scurt ne aflam intr-o epoca medievala in care principalul inamic este reprezentat de orci. Intalnim magicieni, castele, paduri, paladini, mercenari, hoti, mistreti, creaturi hidoase, o ceata de orci, cativa golemi magici si alte asemea... Toti suntem captivi intr-un teritoriu numit Mine Colony care este delimitat de o bariera magica ce nu permite trecea decat a obiectelor neinsufletite. La vremea respectiva m-a impresionat foarte mult libertatea care mi s-a oferit. Am putut sa port un dialog cu un NPC, am putut sa fac negot cu ei, am fugit de zeci de ori din fata aratarilor hidoase pentru a evita confruntarea cu ele, mi-am cumparat arme iar apoi am mers la Diego sa ma invete sa pot sa manuiesc sabia mai bine. Fiecare actiune si fiecare alegere care o facem ne influenteaza pe tot parcursul jocului. Mediul jocului este destul de dur cu noi. Daca nu platim taxa de protectie in oras oricand poate sa sara un miner pe noi sa ne ciomageasca, daca ne aventuram prin padure ne putem abate oricand de la poteca si nimerim in mijlocul unei haite de lupi, sau chiar mai rau, intr-un cimitir plin de razboinici morti dar inca vioi. Putem alege sa aderam la 3 factiuni: Old Camp care pare a fii cea mai evidenta, New Camp si Sect Camp. Odata ce am adreat la o factiune din cele mai sus putem incepe progresul in joc. Desigur sunt n obiective secundare pe care putem sau nu sa le indeplinim, si n secrete care le putem gasi in tot tinului coloniei. Acestea dubleaza efectiv numarul orelor de joc si ajungem sa petrecem 90-120 de ore (nu exagerez) in fata monitorului, trapped in universul Gothic.
Iata, acum in fata mea se afla Gothic II. Acesta are toate imbunatatirile care ni le-am fi dorit de la predecesorul sau. Motorul grafic randeaza peisaje care ma fac sa uit pentru moment de quest si sa stau locului doar pentru a-l aprecia, sistemul de control este mult mai simplu si o mare parte din bug-uri au disparut, jocul fiind mult mai stabil. Povestea se continua de unde s-a sfarsit data trecuta. Magicianul Xardas il saleaza un ultima secunda pe eroul nostru imediat dupace bariera cade. Astfel acum teritoriul in care ne vom desfasura cuprinde atat vechea colonie complet transformata de 4 dragoni care terorizeaza tinutul cat si teritorii noi cam de 2 ori mai vaste decat colonia. Creaturile si obiectele din inventar sunt mult mai numeroase. Placut a fost sa observ comportamentul natural al NPC-urilor. Acestia isi duc viata individual fara sa depinda de jucator. Poarta dialoguri, se iau la cearta, se alearga, se plimba regulat si chiar mai pornesc si la vanatoare. Prin aceasta Gothic este cea mai buna aproximare single-player a unui MMORPG.
In fine, pentru mine unul, atat Gothic cat si Gothic II sunt unele dintre cele mai bune jocuri de care am avut placerea sa ma bucur. Felicitari germanilor de la Pirahna Bytes.

Gameplay: 9/10
Storyline: 9/10
Grafica: 9/10
Sunet: 9/10
Feeling: 10/10