30 March 2008

Sid Meier's Pirates

Producator: Firaxis Games
Publisher: Atari

Sid Meier's Pirates este un joc de aventura creat de Firaxis Games care, ca si celelate jocuri ale lui Sid Meier va va tine in fata calculatorului mult timp...
Povestea incepe in momentul rapirii misterioase a familiei voastre, pe cand nu erati altceva decat un copil bogat. Peste multi ani ajungeti marinar, in sperata de a va razbuna familia. Nimic neobisnuit... (razbunarea aare in majoritatea jocurilor)
Aveti o libertate foarte mare in privinta dezvoltarii personajului vostru: puteti sa va aliati cu una sau mai multe dintre principalele tari (Anglia, Spania, Franta si Olanda) si sa ii ajutati sa lupte impotriva altor tari, sau puteti pur si simplu sa deveniti pirat. Ca pirat veti lucra de unul singur, avand grija de nava voastra si de bogatiile pe care le furati, in timp ce va cautati familia. Cu toate acestea, alinata cu anumite tari poate avea avantajele ei; daca va intoarceti impotriva fiecarei natiuni va veti trezi bombardat imediat ce va apropiati de un oras. Orasele sunt reprezentate de mici insule sau porturi, pe fiecare existand un loc unde va puteti repara nava, o taverna de unde puteti recruta marinari sau obtine informatii valoroase si un vanzator ambulant, la care puteti vinde obiecte. Daca alegeti sa fiti pirat, va trebui sa intrati pe ascuns in orase, evitand gardienii.
La prima vedere, jocul este foarte placut: porniti in cautarea familiei, prestigiului, pirati rivali, nave mai bune si comori ascunse. Cu toate acestea, jocul are si parti mai putin bune... Confruntarea cu alte nave pare interesanta la inceput (va miscati pe mare si trageti cu tunurile), dar mai tarziu se dovedeste repetitiva si adversarii sunt prea usor de invins. Factorul decisiv intr-o lupta il constituie numarul de tunuri pe care il detine o nava. Daca pierdeti ramaneti abandonat pe o insula pana cand o nava de pirati va alege capitan, iar daca castigati puteti sa luati nava rivala cu voi. De asemenea, o parte din echipajul invins vi se va alatura.
Daca bataliile pe mare nu va pasioneaza puteti sa atacati orase pe uscat. Si aici este foarte important sa aveti un numar mare de oameni in echipaj, deoarece o strategie elaborata nu o sa va ajute prea mult. Cand invingeti un oras el devine al vostru, ca si toate bunurile din el. Gameplay-ul se rezuma in parte la minijoculete: exploreaza lumea, batalie navala, lupta cu sabiile, dans cu fica guvernatorului, infiltrare in oras, sapatuld e comori, s.a.m.d.
Din punct de vedere grafic, Pirates! Live the Life este foarte frumos. Peisajul de pe mare este autentic si duce cu gandul la desenele animate, iar navele sunt frumoase din toate punctele de vedere, chiar si in timpul unei lupte, cand sunt lovite. Personajul principal este si el foarte simpatic. Partea cea mai trista este faptul ca aveti un timp limitat de a termina jocul... Personajul vostru imbatraneste pe parcursul jocului, fiind la un moment dat nevoit sa se retraga si sa duca o viata linistita. Aveti totusi posibilitati de a va prelungi viata daca dobanditi abilitati de doctor sau daca aveti anumite itemuri.
Daca doriti sa jucati un joc relaxant, frumos, plin de peisaje tropicale si nu foarte complicat, Pirates! Live the Life este jocul perfect pentru dvs. Priviti clipul de mai jos ca sa va convingeti!

27 March 2008

Psychonauts

Psychonauts este un joc alert si antrenant, cu concepte originale care se petrece intr-o tabara de vara pentru copiii... nu tocmai obisnuiti. Acestia au puteri paranormale si iau parte intr-o aventura plina de hoti de creiere, agenti secreti psihici si o poveste de dragoste. Jocul este un platformer 3D cu elemente de puzzle. Psychonauts poarta amprenta designerului Tim Schafer (cunoscut pentru jocurile sale clasice: Grim Fandango, Full Throttle si Day of the Tentacle) datorita sirului de personaje amuzante si a povestii care nu inceteaza niciun moment sa fie captivanta.
Personajul principal al jocului este Razputin, poreclit Raz, un baietel "special", cu cap mare si ochelari de aviator, care se strecoara in tabara de antrenament a psychonautilor, viitori agenti secreti paranormali. Raz, care fugise de acasa, se imprieteneste cu copiii din tabara, iar in curand creierele catorva dintre ei sunt furate, lasandu-i ca pe niste legume. Misiunea voastra este sa avansati in joc rezolvand puzzleuri astfel incat sa descoperiti cine este in spatele acestei conspiratii.
La prima vedere, jocul pare foarte flexibil. Inca de la inceput puteti sa va plimbati prin tabara si sa vorbiti cu orice copil de acolo... Dialogurile cu ei pot fi foarte haioase si nu sunt deloc repetitive.
Cu toate acestea, aspectul interesant al psychonautilor nu vine de la dialoguri ci mai mult de la monologurile interioare. Fiindca aveti puterea de a intra in mintile oamenior acela este locul unde veti petrece cea mai mare parte din joc. Puteti intra in 12 minti, fiecare constituind un nivel al jocului. Fiecare minte sufera de o mica/mare tulburare pe care trebuie sa o eliminati. Cu toate ca jocul nu este prea dificil, fiecare nivel este unic. Nu se repeta misiunile si nici peisajele care variaza de la un front pe timp de razboi pana la un orasel din anii '50. Prin aceasta varietate jocul reuseste sa atinga un nivel inalt al calitatii.
O parte foarte buna a jocului este ca implica mult mai mult decat sarituri de pe o platforma pe alta. Exista atat puzzleuri cat si batalii, toate folosindu-se de puterile lui Raz. La inceput puteti ataca intr-un singur fel, dar pe parcurs colectati obiecte cu care puteti sa-i avansati puterile- telekinezie, levitatie, invizibilitate sau clarviziune.
Jocul este finisat cu atentie, iar personajele sunt foarte bine alese. Daca va era dor de originalitate, de o aventura amuzanta, paranormala si cu o poveste fantastica Psychonauts este jocul perfect pentru dv.

22 March 2008

Sam and Max

Producator: Telltale Games

Satira si umorul sunt lucruri foarte fragile. Prea mult din ele strica, iar prea putin nu are efect. Developerii de la Telltale Games, care au creat noua serie Sam and Max, s-au folosit cu succes de ele inca din 2006. Ei au reusit sa reinvie doua dintre personajele clasice din istoria jocurilor, adaugandu-le o minte ascutita si o viziune satirica asupra lumii, astfel incat fiecare episod se lasa asteptat.
Jocul a ajuns in prezent la al doilea sezon, episodul 4: Chariot of the dogs. Aici cainele detectiv Sam si partenerul sau, Max - un iepure agitat si semiviolent, vin in ajutorul prietenului lor Bosco care trebuie salvat de niste extraterestri numiti T.H.E.M.
Pe parcursul jocului va trebui sa calatoriti in trecut si viitor, intalnind astfel variante mai tinere sau mai batrane ale celorlalte personaje. Una dintre cele mai amuzante intalniri este cea cu Sam din viitor, un batranel care uita lucruri si vorbeste atat de paradoxal si ilogic incat merita sa jucati jocul numai ca sa ii ascultati replicile. Intalniri de genul fac din acest episod cel mai plin de umor al sezonului.
Unula dintre cele mai stisfacatoare aspecte ale joului este ca fiecare puzzle contribuie la eforturile voastre de a-l scoate pe Bosco din incurcaturile in care a intrat. Ceea ce face povestea mult mai placuta si mai plina de inteles este faptul ca puteti observa cum fiecare incercare va duce cu un pas mai aproape de scopul final. Este ca si cum tot jocul ar fi compus dintr-un lant de puzzleuri conectate intre ele. Unele puzlle-uri pot fi chiar grele, tinand cont ca tema jocului este timpul. Sunt cazuri in care stiti ce aveti de facut, dar nu stiti cum sa faceti lucrul acela, sau situatii in care nu stiti ce ar trebui sa faceti, dar aveti cateva idei... Foarte rar se va intampla sa ramaneti blocati pentru ca dupa un numar de incercari cei doi protagonisti incep sa la strecoare indicii sub nas.
Cand, intr-un final reusiti sa-l gasiti pe Bosco, va intalniti inevitabil cu cei de care se temea el: T.H.E.M. Confruntarea cu ei este neasteptata si hilara, producatorii dand dovada de o imaginatie foarte bogata... mai multe nu spun, prefer sa va pastez supriza.
Chariots of the Dogs este cu siguranta unul dintre cele mai bune episoade ale seriei noi. Este foarte inspirat felul in care designerii au profitat de avantajul calatoriei in timp pentru a scoate in evidenta natura haotica si nebuneasca a personajelor. Felicitarile mele celor de la Telltale care reusesc sa scoata lunar inca o aventura hilarioasa a celor doi detectivi!

18 March 2008

Sins of a Solar Empire

Producator: Ironclad
Publisher: Stardock

Sins of a Solar Empire este unula dintre acele jocuri care creeaza dependenta inca din primele minute de joc. Este un inceput promitator pentru un developer relativ mic. Ironclad si publisherul Stardock ar trebui sa fie mandri deoarece au creat unul dintre cele mai originale si antrenante jocuri de strategie din ultimii ani.
Actiunea jocului se petrece intr-un viitor indepartat, unde o grupare a mai multor lumi populate de oameni (Trader Emergency Coalition) porneste impotriva a doi inamici comuni. Prima amenintare vine din partea Advent-ului, o grupare de oameni care a adoptat filosofia extraterestra si incearca sa o faca cunoscuta utilizand forta. Si mai rai sunt Vasarii, o rasa extraterestra misterioasa care doreste sa anihileze toti oamenii. Puteti juca din perspectiva oricarei grupari, care sunt foarte asemanatoare intre ele.
La fel ca in majoritatea jocurilor de strategie in spatiu, actiunea incepe cu voi in posesia unei singure planete, dupa care puteti coloniza alte cateva. Unele planete pot fi colonizate foarte usor, in schimb ce pentru altele aveti nevoie de tehnologii speciale. Ca sa va continuati expansiunea va trebui sa va construiti diferite nave pentru a explora universul, a gasi noi planete pe care sa le colonizati sau pentru a va anunta cand inamicii sunt in apropiere. Cea mai buna nava pe care o puteti avea este Capital Ship-ul, cea mai mare impresionanta si puternica nava din joc. Pe masura ce aceasta nava capata experienta capatati noi abilitati pentru ea.
Jocul va obliga constant sa luati decizii in legatura cu locul de unde va luati resursele, deoarece acestea sunt foarte importante. Exista trei tipuri de resurse: bani, metal si cristale. Banii sunt generati de locuitorii planetelor voastre iar matelul si cristalele se obtin de pe mici asteroizi.
Din cand in cand veti avea parte de atacul piratilor, mercenari care vor ataca pe oricine plateste mai mult. Partea buna este ca puteti sa ii faceti sa va atace oponentul daca ii platiti destul. Pe de alta aprte si adversarii vostri pot face la fel.
Chiar daca pare complicat pentru un RTS, jocul se desfasoara incet, lasandu-va timp sa va ganditi la urmatoarea miscare. Singurul dezavantaj al jocului este ca dureaza foarte mult sa il terminati (bataliile pot dura peste 6 ore).
Prezentarea vizuala a jocului este excelenta. Nu are grafica care bate la ochi, dar navele arata foarte bine din orice unghi, fie ca sunt vazute din lateral, de sus sau la un nivel mare de zoom.
Daca sunteti fan al RTS-urilor in spatiu Sins of a Solar Empire este o necesitate. Este un joc addictive, care ridica strategia in spatiu la un nou nivel.

15 March 2008

Cele mai asteptate jocuri ale anului 2008

Super Smash Bros Brawl
V-ati intrebat vreodata cine este mai puternic dintre Sonic si Mario? Sau daca Donkey Kong l-ar putea invinge pe Bowser? Detinatorii de Wii sunt foarte norocosi deoarece Nintendo lanseaza acest joc in care pune laolalta aproape toate personajele sale faimoase si, pentru prima oara, personaje indragite alor altor developeri. Este un joc amuzant, competitiv si veti avea parte de o experienta unica.

GTA IV
Rockstar reinventeaza binecunosuta serie, cu o noua versiune a orasului Liberty City detaliat pana la ultima gura de canal sau ventilator de pe acoperis. Exista 5 zone care pot fi vizitate plus arii in afara orasului. Cu abilitatea de a conduce masini, barci sau pilota avioane, lumea GTA este mai accesibila ca niciodata.

Spore
Will Wright, creatorul Simcity si The Sims, a creat un nou joc impresionant si original. Pe cand in Sims simulati vietile oamenilor virtuali: joburi, relatii, mancat... Spore va lasa libertatea de a va crea propria forma de viata. Incepeti ca un organism unicelular, ajungeti in faze in care formati triburi si civilizatii si terminati prin a cuceri universul. Ca toate creatiile lui Will Wright, Spore va fi un joc captivant si va va solicita creativitatea.

Fallout 3
Numele de Fallout este asociat deseori cu o serie de RPG-uri superbe, care inca au un numar mare de fani. Acum seria a ajuns in mainile altor producatori care vor sa lanseze Fallout 3. Chiar daca nu ati jucat jocurile precedente jocul va va tine in priza. Cum suna o aventura intr-o lume post-apocaliptica, cu o poveste dementiala, libertate totala si umor negru la tot pasul? Daca este creat de cei de la Bethesda, studioul din spatele aclamatului Oblivion, si pastreaza reteta vechiului Fallout atunci suna foarte bine.

StarCraft II
Blizzard creaza o alta capodopera care se va lansa anul acesta. Mult-asteptatul Starcraft va pastra aceleasi rase: protos, terrani si zerg cu imbunatatiri, abilitati si unitati noi. Va veti reintalni si cu Jim Raynor, Zeratul si Kerrigan deoarece actiunea se petrece la numai 8 ani de la add-onul Brood War. Cu siguranta Blizzard pregateste pentru fani un joc de neuitat.

14 March 2008

Black & White

Producator: Lionhead Studios
Publisher: EA Games

Jucati rolul unui zeu, reprezentat in joc de o mana fara trup, iar scopul vostru este sa convingeti cat mai multe sate sa va venereze, sa aveti cati mai multi adepti. Aveti control complet asupra perspectivei 3D a jocului si asupra oricarui lucru din mediu. Pe masura ce castigati mai multi adepti, sfera de influenta se extinde, ocupand o suprafata mai mare de teritoriu, ca intr-un final sa cuprinda si alte sate invecinate pe care va trebui sa le convertiti la credinta voastra. De venerare aveti nevoie pentru a putea crea "miracole"; cu cat aveti mai multi adepti si mai mult teritoriu va creste sansa de a crea miracole-vraji.
Ca sa mariti increderea oamenilor in voi aveti foarte multe optiuni. Aceasta este una dintre cele mai interesante parti ale jocului pentru ce va rasplateste creativitatea. Pentru a converti un sat puteti fie sa le puneti mancare si lemn in depozite, sa le dati ploaie peste grane sau sa le aratati spectacole cu porumbei. De asemenea este posibil sa trimiteti misionari din satele vecine pentru a-i convinge. Daca repetati actiunile de prea multe ori vor incepe sa nu mai aiba efect. Acest lucru va obliga sa incercati multe lucruri diferite. Partea grozava este ca nu trebuie sa fiti intotdeauna de partea binelui. O abordare mult mai rapida poate implica dezlantuirea unor cataclisme cum ar fi bile de foc si furtuni cu fulgere asupra orasului. Puteti rapi sateni pe care sa-i aduceti in satul vostru sau sa aruncati bolovani peste cladirile lor. Rolul unui zeu rau ar putea parea o varianta mai rapida de a castiga, dar veti obtine numai sate sarace, distruse.
Alti zei din joc au cam aceleasi scopuri ca si voi si; din pricina competitiei pentru acelasi sat jocul poate deveni frustrant.
Cu toate ca expansiunea teritoriala este importanta in Black and White, trebuie sa luati in considerare si alti factori. In primul rand, oricat de independenti ar fi satenii vostri, nu sunt atat de descurcareti pe cat v-ati astepta. Resursele lor de hrana si lemn sunt deseori foarte scazute, deoarece nu se gasesc decat in spatii restranse. Din aceasta cauza trebuie sa mergeti in sat destul de des ca sa faceti resursele sa apara ca prin magie si sa faceti vrajile portivite. In afara de asta, constructia de cladiri noi poate fi un proces destul de complicat. Mai intai trebuie sa faceti niste schele intr-un atelier in care ati pus cativa muncitori. Dupa ce schela e gata va trebui sa chemati multi sateni pentru a termina constructia. Noile cladiri sunt mai greu de realizat decat ar fi trebuit sa fie, in special pentru ca satenii nu construiesc nimic fara sa le spuneti. Ei se vor plange ca nu au destule case pana cand le veti pune fundatiile.
Adeptii vostri se pot transforma in discipoli, specializati in anumite domenii. Daca ii mutati intr-o anumita zona ei pot deveni, in functie de situatie, taietori de lemne, pescari, mestesugari, fermieri, constructori... Satenii vor face aceste lucruri chiar daca nu sunt discipoli, dar acestia din urma sunt mai priceputi si mai eficienti. Este la fel de important sa nu va transformati toti satenii in discipoli, deoarece acestia nu au timp sa mai viziteze templele si sa va venereze. Balansarea numarului discipolilor cu cel al oamenilor normali este esentiala deoarece doar daca sunteti venerat puteti face miracole.
Chiar daca la prima vedere Black and White pare un joc complicat si greu de inteles, nu este asa. Grafica impresionanta si interfata simplista si aerisita il fac usor de inteles si de jucat, chiar pentru un zeu care trebuie sa aibe grija de atat de multe lucruri...
Niciun alt joc pana acum nu a mai combinat atat de multe elemente aparent incompatibile intr-un joc foarte atent finisat. Merita jucat!

07 March 2008

Portal

Producator / Publisher: Valve Corporation

Creat cu tehnologia Valve si plasat intr-un colt indepartat al universului Half-Life, Portal este o experienta unica, un FPS-puzzle. Sunteti in pielea unui subiect de test al companiei Aperture Labs a carui munca zilnica consta in rezolvarea catorva puzzleuri cu ajutorul unor portale. Prin portal se intelege o poarta ovala care poate avea capetele pe orice suprafata plana (perete, podea, tavan) asa ca daca deschidem un portal pe un perete indepartat si unul sub jucator acesta va ajunge acolo. Conceptul de portal schimba mult modul de a parcurge orice spatiu din clasicele FPS-uri si prin intermediul lor se pot rezolva probleme imposibile altfel. O astfel de mare inventie a fost si gravity gun-ul care provenea tot de la Valve.
La inceput aveti control limitat in privinta plasarii portalelor (un capat al portalului este deja fixat sau isi schimba locatia din cateva in cateva secunde), dar odata ce capatati abilitatea de a plasa ambele portale, puzzleurile devin mai complicate. Apar platforme miscatoare, turete, iar in unele situatii este nevoie de o sincronizare perfecta.
O parte din frumusetea jocului este satisfactia pe care o ai cand iti dai seama cum sa rezolvi un puzzle; vezi ca trebuie sa deschizi doua usi pentru ca o bila de energie sa treaca prin ele, dar mai intai trebuie sa-ti dai seama cum deschizi usile, sau cum faci rost de bila in primul rand, cateva portale va pot ajuta...
Cealalta parte frumoasa a lui Portal este umorul sau. Singurul vostru insotitor in joc este o voce de robot, prietenoasa si instabila emotional in acelasi timp, care va tachineaza, va minte, isi cere iertare si ocazional se opreste in mijlocul unei fraze care v-ar fi ajutat.

Finalul se dovedeste a fi lung si satisfacator. Aici descoperiti ca celelalte puzzleuri au fost de fapt o pregatire pentru aceasta ultima parte a jocului. Cu toate ca este foarte probabil sa terminati jocul in cateva ore, Portal va pune un zambet pe fata voastra. Fara nicio indoiala, Portal este unul dintre cele mai unice, amuzante si antrenante jocuri ale lui 2007 care aduce un concept revolutionar in lumea FPS-urilor care nu mai aduceau nimic nou decativa ani. Felicitari celor de la Valve, care au anuntat ca vor lucra in continuare la Portal.

P.S.
Poate doriti sa incercati versiuna neoficiala jucabila online >> Flash Portal
Personal, asta m-a determinat sa il incerc pe cel de la Valve.